ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες δεν θα έπρεπε να γίνονται από τη στιγμή που μια γυναίκα μαθαίνει την εγκυμοσύνη της, αλλά πριν από τη , μεγάλη απόφαση του ζευγαριού να γίνουν γονείς. Τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί συσχέτιση μεταξύ της διατροφής και της γονιμότητας, γυναίκες αλλά και άνδρες που έχουν φυσιολογικό βάρος, ασκούνται συστηματικά, δεν καπνίζουν και η διατροφή τους είναι πλούσια σε καλά λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και σιτηρά ολικής άλεσης έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες σύλληψης και διατήρησης της εγκυμοσύνης. Ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή πρέπει να δοθεί σε περιπτώσεις όπως, στην αντίσταση στην ινσουλίνη, μια κατάσταση που μπορεί να εμποδίσει τη σύλληψη.

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Την περίοδο της εγκυμοσύνης συμβαίνουν κάποιες σημαντικές αλλαγές στο σώμα μιας γυναίκας με σκοπό την καλύτερη δυνατή φιλοξενία του εμβρύου. Καθώς λοιπόν αναπτύσσεται το έμβρυο, αυξάνονται οι ανάγκες σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως για παράδειγμα το φυλλικό οξύ κατά τις πρώτες εβδομάδες της κύησης και στη συνέχεια μέταλλα όπως ο σίδηρος και το ασβέστιο. Σε αυτή τη φάση λοιπόν, η εγκυμονούσα πρέπει να φροντίσει αντί να «τρώει για δύο»,  να ακολουθεί ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της ίδιας και να διασφαλίζεται η ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου, καθώς και να αποφεύγει κάποια τρόφιμα ή συνήθειες που είναι επιβλαβείς για την εξέλιξη της εγκυμοσύνης.

Συνήθως οι γυναίκες θεωρούν αυτή την περίοδο ως μια ευκαιρία για να φάνε ελεύθερα χωρίς τύψεις οτιδήποτε λαχταρούν, δυστυχώς αυτή η διάθεση αποδεικνύεται επικίνδυνη για το μωρό και πικρή για τις ίδιες, όταν μετά τη γέννα καλούνται να χάσουν αρκετά παραπάνω κιλά.

ΘΗΛΑΣΜΟΣ

Ο θηλασμός είναι ίσως από τις πιο γλυκές εμπειρίες στη ζωή μιας γυναίκας, αφού της δίνεται η δυνατότητα να θρέψει από το ίδιο της το σώμα, το μωρό της. Σε αυτή τη φάση, οι διατροφικές ανάγκες της λεχώνας είναι το ίδιο απαιτητικές με την εγκυμοσύνη με σκοπό την καλύτερη ποιότητα γάλακτος αλλά και την επαναπρόσληψη των θρεπτικών συστατικών για τον οργανισμό της θηλάζουσας . Με το θηλασμό οτιδήποτε καταναλώνεται από τη μητέρα περνάει μέσω του γάλακτος στο μωρό, γι΄αυτό και υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε τρόφιμα. Οι ανάγκες σε ενέργεια φαίνεται να είναι αυξημένες, γεγονός που κάνει αυτή την περίοδο ιδανική για την απώλεια των κιλών -που αποκτήθηκαν κατά την εγκυμοσύνη- και υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

ΚΑΘΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ…

Οι γονείς και η ιδιαίτερα η μητέρα που λόγω του θηλασμού έχει το ρόλο του τροφού, αποτελεί το πιο ισχυρό πρότυπο για τις συνήθειες που θα αναπτύξουν τα παιδιά. Αυτές οι συνήθειες χτίζονται σταδιακά από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, άρα είναι πολύ σημαντικό η διατροφή όλης της οικογένειας να βασίζεται σε υγιεινές συνήθειες και δραστηριότητες.

Comments are closed.